Sjekk ut min nye blogg

Postet: 22.11.2012   Kl: 11:08   Kategori: Blogg  Kommentarer: 2


Trykk på bilde for å komme til bloggen!

Har du fått surret deg til å sjekke ut min nye blogg? I såfall vil jeg at du går inn å leser innleggene mine der, for jeg flytter nok fort over til og kun blogge der fremover. Jeg fikk et tilbud om å bli en del av Femelle bloggerne og den muligheten takket jeg ja til. Det er på tide å gjøre noe nytt. 

Hva syntes dere om den nye bloggen? Jeg liker den veldig godt ;-)

Kommentarer: 2

Er du student?

Postet: 22.11.2012   Kl: 10:08   Kategori: Kosttilskudd  Kommentarer: 1

Hei og god morgen :-)

Jeg har fått et stort inntrykk av det er maange studenter som leser bloggen min og vil derfor tipse dere om et proteinpulver tilnærmet Myoprotein bare til en mye billigere penger. Jeg vil også tipse dere om at det er fri frakt på Myrevolution om du er aktiv på forumet der. Just sayin, der kan du spare noen kroner for dere studenter. 

De kjører kun dette tilbudet ut november så vær rask med å få det med deg. 

Ellers lurer jeg på hva dere syntes om den nye bloggen min? Kommer dere til å følge meg der? Hva savner dere? 

Kommer til å trekke vinneren av boksen med myoprotein i morgen så har du ikke rukket å melde deg på gjør det nå!

Jeg ønsker dere en kjempefin dag :-)

Klem Karoline.

Kommentarer: 1

Handlelisten for deg som vil spise sunt

Postet: 21.11.2012   Kl: 11:38   Kategori: Kosthold - tips  Kommentarer: 4

Hei :-)

Er du en av de som ikke helt vet hva du skal putte oppi handlekurven når du går i butikken å handler? Da vil jeg at du tar en titt her og lager din egen sunne handleliste med alternativene jeg skriver opp her. Dette er basisvarer som ett hvert sunt hjem bør ha i kjøleskapet eller fryseren hele tiden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Proteiner:

* Kylling
* Karbonadedeig
* Magert svinekjøtt
* Cottage cheese
* Mager Kesam
* Mager ost
* Torsk
* Scampi
* Reker
* Biff
* Kalkun
* Sei
Proteinpulver (jeg anbefaler dette)
* Uer
* Pangaseus filet

 

 

 

 

 

 

 

 

Karbohydrater:

* Havregryn
* Poteter
* Ris
* Søtpoteter
* Quinoa
* Linser
* Bønner
* Frukt
* Bær
* Alle slags grønnsaker (vær fantasifull)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fett:

* Avokado
* Nøtter
* Kokos olje
* Oliven olje
* Oliven
* Fetaost
* Penøttsmør /mandelsmør (økologisk, uten sukker)
* Fet fisk
* Frø (chia, lin, sesam, hamp)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fett og protein:

* Laks
* Makrell
* Egg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mine favoritt grønnsaker som jeg putter i handlekurven:

* Isbergsalat
* Gulrøtter
* Rapid salat
* Agurk
* Tomat
* Ruccola
* Sukkererter
* Løk

Da håper jeg du ble inspirert til å putte litt sunne matvarer i handlekurven din neste gang du handler :-)

La meg høre hva du putter i din handlekurv?

Klem Karoline!

Besøk min nye blogg: http://karols.femelle.no 

Kommentarer: 4

Kan jeg friste med

Postet: 20.11.2012   Kl: 22:20   Kategori: Hverdag  Kommentarer: 4

Endelig litt tid til blogging men jeg spiser det jeg skal friste dere med ;-) 

Jeg har hatt en helt fantastisk liten helg hjemme hos familien og det var grusomt deilig å se Charlie igjen og få hilst på den lille nevøen min! Og ikke minst den andre nevøen min som har savnet tante litt.


Jeg er så forelsket i denne skapningen at det skulle ikke vært lov! Jeg elsker han så mye at det gjør vondt og kan ikke forestille meg en annen gullklump. Han er verdens beste. 


Og her har vi det nye familiemedlemmet, en søt liten guttebass <3 gleder meg til å bli bedre kjent med han. Han er trossalt kun 3 uker :-)


Vel over til overskriften:


Dette her smakte så utrolig godt etter en rimelig hard crossfit økt. Jeg kjøpte meg et nytt krydder, Chicken and Steak. Tok det både på potetene og karbonadedeigen! Anbefales. 

Dette blir mitt nye faste kveldsmåltid fremover. Lei av kald ris, bedre med kalde poteter :-D

Crossfit økten i dag besto av:

WOD:
Oppvarming

15 min kontinuerlig arbeid med 1-2-3-4-5-6-7 osv reps. Øker 1 reps for hver runde. Jeg klarte 12 runder. 
Maneater - 12 kg
KB swing russian 16 kg
Body length jump

Nedtrapping:
Massasjerulle.

Massasjerulle gjør vi for å mykne opp i musklene så vi kan bli bedre i teknikk. 




BCAA både før og etter trening. Her blandet ut med funsaft. Jeg er tom for energi drikken min :( den skal bestilles asap. 

Da skal jeg snart finne sengen og hoppe opp til en glad morgen trening!

Klem Karoline :-)

Kommentarer: 4

VINN MYOPROTEIN

Postet: 17.11.2012   Kl: 15:31   Kategori: Blogg  Kommentarer: 62

Hallo og god helg. 

Jeg kjører nok en gang en konkurranse hvor premien er 600 g av valgfri smak på MyoProtein. Jeg anbefaler jordbærsmak for de som ikke har smakt den! Jeg vet dere ønsker den som premie så da kjører jeg det! 




Du må si hvorfor du ønsker å vinne myoprotein og trykke liker på Like knappen under her så jeg ser hvor interesserte dere er i konkurranser! 



Ønsker dere en fortsatt god helg :-)

Kommentarer: 62

Dørstokkmila

Postet: 15.11.2012   Kl: 12:00   Kategori: Hverdag  Kommentarer: 6

Åh, hvorfor er det så vanskelig å komme seg opp av senga og på trening om dagen. Jeg vurderte seriøst å bare sove i dag, men what the hell - blir ikke resultater av å ligge å slumre i senga. Så jeg sto opp, kledde på meg, blandet BCAA med funsaft og kom meg over dørstokkmila og inn på Sats. Tok å trente forrige crossfit økt med jerks og overhead squat + litt hamstring og massasjerulle. Det var jaggu meg tungt da de ikke har 15 kg stenger der så ble 20 kg med 21-15-9 reps på 8 min. Den tiden skal slåes for å si det sånn. Litt kjedelig å trene crossfit alene hehe. 


Pain deluxe, men det gjør så godt. 

I morgen er det ENDELIG tid for en tur hjem til Risør og se familien og Charlie gutten min. Jeg har ikke ord for hvor mye jeg savner alle sammen. i tillegg ble jeg tante for ikke så lenge siden og jeg gleder meg enormt mye til å hilse på det nye familiemedlemmet vårt, Sondre. Jeg elsker familien min <3 Så i morgen blir det en lang busstur hjem tidlig på morgen så jeg er hjemme på formiddagen, ord kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg!!! Det blir nok treningsfri, da jeg skal prioritere å være mest mulig hjemme, men gåturer med Charlie blir det ;)

Jeg kommer også til å bytte bloggplattform ganske snart så jeg håper dere vil følge meg videre, men jeg kommer nok til å publisere innlegg her til dere lesere kommer over på den nye siden min! 

Nå er det straks kvelden på jobb :-) 

Klem Karoline!

Kommentarer: 6

Er du glad i slyngetrening? Ta en titt her!

Postet: 14.11.2012   Kl: 09:43   Kategori: Treningstips  Kommentarer: 3

Hei, nå har mine fantastiske lesere nok en gang en fin mulighet. Liker du å trene i slynger? Eller kanskje du vil gi treningen din en variasjon? Eller kanskje du ikke har tid til å komme deg på treningsstudio? Da har du en unik mulighet til å skaffe deg din egen slynge som du kan bruke hjemme, på jobb, ute eller ta den med på ditt treningsstudio om de enda ikke har fått slynge der! Hvor digg er ikke det? Du får 15% på en komplett pakke for slyngetrening ved bruk av rabattkoden: KARO.

Klikk på bilde for å komme til slyngen. 

Du kan gjøre utrolig mange øvelser, blandt annet; pushups, bulgarsk utfall, omvendt roing, knee tucks, osv! Saumfar youtube og finn flere øvelser og start din nye og sunne livsstil nå. 


La meg høre om du har gått til investering av din egen slynge ;-) Jeg vet at jeg vil ha en i min leilighet hvertfall.




Annonse

Kommentarer: 3

CrossFit in my heart

Postet: 13.11.2012   Kl: 22:07   Kategori: Hverdag  Kommentarer: 6

Hei, dette er siste gangen jeg sier det (kanskje), men jeg er bare blitt så forelsket i CrossFit at jeg prøver å få alle mine venner til å bli med på en prøvetime! Det er bare så synd det er 3 ganger i uken! Gleder meg til jeg kan starte på OnRamp :-D Men først må teknikken sitte veldig bra før jeg tar steget videre. 


Massasjerulle er alltid med etter trening. Du får din egen her 


Slik så økten vår ut i dag. Ikke la deg lure av at det kun er 2 øvelser. Hver runde varer 4 min og det er ikke lett. Du blir andpusten og beina dine er så pumpa etter utfallene at det er vanskelig å gå. Føler deg som Hulken vett ;-)

Hver gang jeg går ut fra CrossFit senteret smiler jeg fra øre til øre, merker endorfinene sprer seg utover i kroppen og bare kjenner den herlige følelsen man får etter en haard treningsøkt. Har du ikke opplevd det går du glipp av noe ;-) Naturens antidepressiva!


Etter trening stekte jeg meg en god porsjon med søtpotet i ovnen og drysset på med himalaya salt og potetkrydder. Nam nam. 

Håper kvelden deres er fin :-) jeg skal snart finne køya og være uthvilt til morgentrening. 

Klem Karoline :-)

Kommentarer: 6

Vinn PT i ett år - Bjørn Borg Kampanje

Postet: 12.11.2012   Kl: 11:06   Kategori: Blogg  Kommentarer: 1

Nå har mine fantastiske lesere en flott mulighet til å vinne ett år med sin egen gratis personlige trener samt et treningsantrekk fra Bjørn Borg i tillegg til en rekke andre premier. Enten du har lyst til og starte å trene eller å få på plass riktig teknikk er en PT en unik mulighet for deg. Ett helt år med en gratis PT er ikke feil og det kan skje mye på 1 år, så ikke gå glipp av denne sjansen. Fordelene med en PT er at du presser deg selv mye mer enn om du trener alene og du får teknikken skikkelig på plass som er alfa og omega for en god fremgang i både fysikk og styrkeøkninger. Har du ikke inne en riktig teknikk er du på god vei til å utvikle skader. Grip sjansen folkens!




Sjekk videoen under her for mer informasjon om kampanjen. 


Kommentarer: 1

CrossFit WOD

Postet: 11.11.2012   Kl: 16:00   Kategori: Motivasjon  Kommentarer: 4

Hello, i går ble det både kanelsnurr, godteri og potetgull :-D Shitload til de grader, men back on track i dag igjen og full av energi til ukens økter.

Min fantastisk gode kollega spanderte denne fristende kanelsnurren på meg! Den var sååå sinnsykt digg!
 

Uken startet i dag med en crossfit økt med push jerk og overhead squat. My favourite!! Nå er det bare 2 dager igjen til neste økt! Det er så herlig å starte på noe nytt og få litt variasjon i øktene. Absolutt noe jeg kommer til å fortsette med fremover! Vi hadde en supergod instruktør i dag som fulgte med og rettet opp på teknikken og det er nice. Nok en gang skryt for teknikk og innsats! 

 

På slutten av timen prøvde jeg meg på muscle up, haha det var et fint syn. Fikk det ikke akkurat til, men fikk noen gode tips av instruktøren ;-) Dette skal jeg helt klart øve mer på! I tillegg så skal jeg øve mer på bøy teknikk da vi fikk noen tips der og massere meg med denne til jeg blir grønn og blå. Jeg har mange triggerpunkt som trenger å løsnes litt. Dette kan gjøre at teknikken din forbedres mye. 


Jeg har nå spist et veldig godt måltid og koser meg på sofaen med tv og Mac og bare slapper av. Lader opp til en ny og sporty uke!

Karbonadedeig stekt med sjampinjong, salt og pepper toppet med valnøtter og en stor salatblandig under! 

 Håper dere har hatt en fantastisk søndag hittil :-)

Klem Karoline!

Kommentarer: 4
hits