Karoline tester

Postet: 30.09.2010   Kl: 21:10   Kategori: Sminke og Skjønnhet  Kommentarer: 6

Shadow Tans.

Positivt:
- Fargen holder ca. 1 uke
- Jevn og fin brunfarge
-  Lukter ikke



Negativt:
- Hele badet blir skittent
- Jeg måtte smøre det ut siden det ble store flekker med farge

Jeg skrubbet huden først. Smørte inn tørre hudflekker (albu, overarmer, hender)
Dagen etter dusjet jeg av "overflødig" farge og var brun.




Kommentarer: 6

Dagens siste måltid

Postet: 29.09.2010   Kl: 22:36   Kategori: Kosthold - tips  Kommentarer: 11

Delte opp kveldsmaten i en forrett og en hovedrett.

Forretten besto av kyllingsalat.


Hovedretten besto av ris, SALMA laks, salat og soyasaus

Favoritt måltidet om dagen.

I morgen tar jeg forhåpentlig vis dag 3 på styrkeprogrammet slik at jeg har lørdagen og søndagen fri. Får besøk av søs i helgen og vi skal på NM og se på de fantastisk flotte jentene på scenen :DJeg ønske alle lykke til.


Usminket og klar for trening en lørdagsmorgen..


Kommentarer: 11

Nye ting til skapet(helsekost)

Postet: 29.09.2010   Kl: 16:49   Kategori: Hverdag  Kommentarer: 6

Jeg er helt vill når det kommer til helsekostbutikker og kan gjerne bruke 1 time i en butikk bare for å se og finne ut nye og spennende varer. I dag fant jeg endelig en helsekost som selger oh yeah barer <3 de er bare best.



"Himalayasalt er et naturlig fjellsalt som høstes for hånd og sies å inneholde 84 forskjellige mineraler. Saltet har en vakkert rosaskimrende farge og den perfekte kornstørrelsen.
Tips:  Bruk ikke salt i kokevann når du koker råris eller andre helkornsprodukter siden kornene kan slutte seg og forbli harde."




Dette ble "middagen" min i dag. Enkelt og greit. ProteinSjokolademousse med banan og sukkerfritt jordbærsyltetøy.


Kommentarer: 6

Trening + proteinmousse

Postet: 28.09.2010   Kl: 12:03   Kategori: Oppskrifter  Kommentarer: 7

Blitt lite blogging i det siste. Har ikke hatt tid. Har måttet komme meg inn i hektene igjen etter innflytningsfesten. Det ble ikke akkurat mye søvn den natta så i dag sov jeg leenge. Skulle egentlig opp klokken 0900 og trene, men senga var bedre. Da blir det trening rundt 2 tiden. Gleder meg. Hver trening er en ren glede.





Lagde denne i går. Ble inspirert av Hanne til å prøve ut dette.

1 eggehvitte
2 ss sukrin
Piskes stivt.
Deretter tilsetter du protein pulver av hvilken smak du vil. Jeg har bruk sjokolade MyoProtein og det smakte himmelskt. En ny favoritt her.

 

Nå skal jeg lese om nyrer før det bærer av gårde på en hard treningsøkt :D

 

Ha en god tirsdag :)

Kommentarer: 7

Helgen i bilder

Postet: 27.09.2010   Kl: 14:47   Kategori: Blogg  Kommentarer: 5

Hadde det så sinnsykt koselig på lørdag. Da hadde jeg og Camilla innflytningsfest i leilgheten vår. Det slo an. Trangt om plassen men det gikk:D










Kommentarer: 5

Godt enkelt og rask måltid

Postet: 24.09.2010   Kl: 17:21   Kategori: Oppskrifter  Kommentarer: 7

Dette har blitt en ny favoritt her i huset.
Kok opp risen. Skjær laksen i terningen og ta litt pepper på. Hell så risen over deretter salat og topp med soyasaus.

Du trenger;
50 g ris
120 g SALMA laks
Salat (jeg har brukt isberg, agurk og rødløk)
Soyasaus







Jeg har brukt rå SALMA laks og det smaker helt vidunderlig. Husk: skal du bruke rå laks må du bruke SALMA laksen, ikke vanlig findus laks.

Kommentarer: 7

Trening

Postet: 24.09.2010   Kl: 09:13   Kategori: Formbilder  Kommentarer: 3

Nå står trening for tur. Gleder meg til tross for at jeg er litt syk, men føler ikke jeg er så syk at jeg bør holde senga. Hoster, tett i nesa og tett i øra men ikke noe feber. Det er dag 3 som står for tur.



I går kjøpte jeg meg nytt kamera, Canon ixux 105, men jeg må jammen inn å bytte det for nå vil ikke linsa gå inn og det vil ikke ta bilder. For no drit!

Kommentarer: 3

Kosthold NÅ vs kosthold FØR

Postet: 23.09.2010   Kl: 16:54   Kategori: Kosthold - tips  Kommentarer: 6

Ser så ufattelig mange spise slik som jeg gjorde før. Ikke at det er noe galt med det hvis man ikke har noe mål eller mening med treningen/kostholdet. Det er de eksemplariske brødskivene til frokost med gulost/skinke og kanskje ett glass juice/melk.



Lunch blir som oftest brødskiver der også.

Et mellommåltid bestående av yoghurt(masse sukker i) og litago.
(Spiste mye go'morgen yoghurt og drakk litago før. Hver gang jeg fikk lyst på noe på skolen var det rett i kantina å kjøpe en av disse tingene)

Middag var ofte mamma's gode middag, norsk husmannskost.

Så ble det frukt mellom her.

Kveldsmaten ble ofte brødskiver der og.

Eksempel på kosthold som er dominert av karbohydrater, moderat fett og minimalt med proteiner.

Nå derimot er måltidene mine planlagt og faste. 3 måltider for dagen and thats it. Ikke noe frukt eller yoghurt mellom måltidene. Kanskje en tomat hvis jeg blir skikkelig sulten på skolen.
Alle måltidene inneholder en god dose protein, moderat karb og lite fett.

Før var jeg alltid fysen på ett eller annet.
Nå er jeg sjelden fysen på noe. Hender jeg har lyst på en og annen ting iblant men ikke ofte.

Ps: det er sånn dietten min er lagt opp nå med høyt protein, moderat karb, lite fett. Den forandres stadig på.

 

Kommentarer: 6

Karoline tester

Postet: 22.09.2010   Kl: 18:41   Kategori: Helse og Trening  Kommentarer: 6

Confecta fersken iste


Min mening:
Midt på treet god. Første slurken smakte ikke godt, men etterhvert ble den bedre. Smaker litt tamt og den bør være iskald. Terningkast 3.

Kommentarer: 6

Updated spilleliste

Postet: 20.09.2010   Kl: 20:43   Kategori: Motivasjon  Kommentarer: 5



Kristina,
takk for at du delte den :P simply love it

 

Kommentarer: 5

Liten update

Postet: 20.09.2010   Kl: 16:06   Kategori: Formbilder  Kommentarer: 6

Er fortsatt hjemme hos mamma og pappa. Ble syk på fredagen, men er frisk igjen fra det, nå starter forkjølelsen.

Jeg skal likevel ta meg turen til Atletix å få unnagjort en deilig styrkeøkt. Nytt program = stor glede :D
Ellers har jeg lagt på sofaen eller i stolen nesten hele tiden, men i går fikk jeg meg en solid gåtur med søs og William på 1 time og 20 min. Deilig å få beveget seg litt og teste ut den nye pulsklokka mi!




Nå skal jeg oppdatere ipoden med ny musikk. Ny musikk = motivasjon.

Ha en flott mandagskveld <3

Kommentarer: 6

Hjemtur + formbilder

Postet: 15.09.2010   Kl: 22:09   Kategori: Formbilder  Kommentarer: 15

Drar nok en gang hjem til Risør for en langhelg sammen med mamma, pappa, søs og William. Jeg gleder meg såå <3 Det er så deilig å komme hjem, setter ekstra stor pris på hjemturene mine. Trener de resterende 2 treningsøktene hjemme på Atletix, noe som alltid er positivt. Liker meg kjempe godt der.

Ja, mams og paps nå skal jeg ikke shoppe så mye mer, det er farlig for meg å leve her med alle disse butikkene rundt meg. Jeg fikk blant annet med meg en pulsklokke fra Polar, en topp fra Better Bodies, og noen flotte ting til William som jeg gleder meg å gi til han.




Litt form update til dere.

 

Tror nok ikke bloggen blir første prio når jeg skal hjem i helgen, men kan nok snike inn en update. Maybe oppkarbingsinnlegg?

Kommentarer: 15

Nyheter

Postet: 13.09.2010   Kl: 23:02   Kategori: Hverdag  Kommentarer: 15





Gått til innkjøp av Shadow Tans. Vil helst ligge minst mulig i solarium pluss at mine pigmenter er ikke de sterkeste så da er det greit med litt fake tan. Jeg gleder meg til å teste ut, men blir nok ikke før i helgen da jeg helst ikke vil se ut som en vandrende oransj flekk hvis det skulle bli ille.


Biotherm kremen fikk jeg av mams og paps

+


Denne freshe klokken jeg kan trene med. Ser lite bra ut å trene finklokka.

I morgen blir det massasje noe jeg gleder meg enormt til. Jeg trenger det sårt. Nakken, skuldre og rygg er stive og trenger å bli knadd litt.

Disse skoene havnet også med hjem fra Risør sammen med masse lys og en ramme.



Ha en flott mandagskveld:)

Kommentarer: 15

MOTIVASJON

Postet: 12.09.2010   Kl: 11:26   Kategori: Motivasjon  Kommentarer: 7

"Jobber med motivasjonen min hver dag. Den er litt nede for tiden. For å holde motivasjonen min oppe spør jeg meg selv disse spørsmålene.
Hvorfor trener og spiser jeg som jeg gjør?
Hva oppnår jeg ved livsstilen min?
Blir jeg virkelig glad av det jeg gjør?"

Svarer på spørsmålene mine som jeg stiller meg selv når motivasjonen svikter, noe den av og til gjør, men nå er den heldigvis på topp igjen. Så hva gjør jeg egentlig for å snu tankegangen og få opp motivasjonen? Jo, disse spørsmålene der oppe. Har jo også begynt med oppkarbinger som også får boost i motivasjonen min. Det er deilig å kunne spise seg god og mett, kanskje litt for mett noen ganger, men det gir både energi, overskudd og motivasjon til ukens treningsøkter.


Hvorfor trener jeg og spiser som jeg gjør?
- Jeg føler meg ren og bra av å spise så rent som jeg gjør. Jeg gir det kroppen min vil ha og den er fornøyd med det så hvorfor trøkke i seg alt annet man bare blir deppa og lei seg av. Har kuttet ut alt med usunt fett, rett og slett fordi det gjør meg deprimert og uvel. F.eks fettrikt potetgull, hamburger (usunn type), sjokolade.
- Å trene gir meg overskudd, lykke og en god form. Jeg elsker treningsøktene mine, å kunne øke i styrke er en herlig følelse.

Hva oppnår jeg ved livsstilen min?
- Lykke. Maten gir meg så mye mer enn den usunne maten. Mine opplevelser med livsstilsbytte er;
* sterkere negler, MYE sterkere
* bedre humør
* bedre form
* fantastiske nye mennesker
* overskudd (kan variere ettersom hvor mye jeg spiser, men som oftest har jeg overskudd)
Det er sikkert mer, men kommer ikke på noe i farta akkurat nå.

Blir jeg virkelig glad av det jeg gjør?
- Dette blir jo på en måte konklusjonen til det jeg har skrevet over. Ja, absolutt glad av det jeg gjør. Overskudd, lykke, god form. Hva er det ikke å bli glad av?








Kommentarer: 7

Lørdag

Postet: 11.09.2010   Kl: 13:27   Kategori: Formbilder  Kommentarer: 5

Da var det lørdag igjen da :) i går var det 9 timers oppkarbing, heerlig! Det gikk i speltlomper, coco pops med skummet melk, ris, dreamis, riskaker med hersheys sjokoladesaus. Deilig å være mett all day long.

Startet dagen i dag med en knall økt på Atletix. Herlig å være tilbake.
Rack chins
Sittende roing med skulderbredt grep
+ enarms hammercurl
Skulderpress
+ dips for bryst/brystpressmaskin

+ 10 min på mølle etter styrke


I går ble det også updates på diettplanen, deilig med litt forandring og litt mer karbohydrater.


I kveld skal jeg i bursdag. Gleder meg til å se jentene igjen<3 (noen av de hvertfall)
Kommentarer: 5

HJEMME

Postet: 09.09.2010   Kl: 21:51   Kategori: Hverdag  Kommentarer: 8

Åh, så deilig å endelig være hjemme <3 Pusekatten min skal jeg kose med i hele natt <3
Nå har jeg akkurat inntatt torsk med rødløk og hvitløk, gud så godt det var. Torsk er undervurdert!



Det var en LANG og slitsom dag på forelesning i dag så nå skal det bli godt med langhelg hjemme. I morgen blir det kosekveld med søs og William. Flytter oppkarbingen min til i morgen så jeg kan kose  meg ekstra. Jeg gleder meg. Nå har jeg også fått kjøpt Hersheys sjokoladesaus (0g fett) som jeg skal ha på speltlompene og riskakene ala Hanne :D

Før skolen i dag var jeg også å hentet billetter til NM i Bodybuilding og Fitness. Hvem skal dit?
Kommentarer: 8

Pakke i posten

Postet: 07.09.2010   Kl: 17:46   Kategori: Hverdag  Kommentarer: 9

I dag kom pakken fra gymgrossisten i posten. Wii :D

Kan si jeg gleder meg sinnsykt til de barene der skal ned i magen min ja!

Åh, de hadde ikke noe ledig massasje time i dag, men fikk bestilt meg en time til neste tirsdag.

Selvfølgelig var jeg og shoppa i dag også. Jeg trenger ett dytt i ryggen, jeg kan ikke bare gå å shoppe når jeg vil hvor jeg vil. Pengene flyr og jeg bør prioritere bedre og ikke kjøpe en ting her og en ting der for det er jeg ganske god på. Men jeg skal ha en ny jakke da. Det blir det siste av klær jeg kjøper på en liten stund, håper jeg. Også litt nytt treningstøy :p

Gleder meg så til helgen. Da skal jeg hjem <3 se pusekatten, søs, William, besøke bestemor og bestefar og kose meg :) blir nok en eller to treningsøkter hjemme også.

Kommentarer: 9

Idag + imorgen

Postet: 06.09.2010   Kl: 21:25   Kategori: Hverdag  Kommentarer: 2

Startet dagen i dag med en fantastisk god styrkeøkt etterfulgt av 10 min mølle + uttøying. Nå er motivasjonen på vei OPPOVER :D og det er godt.
Rack pull
Lårcurl
Beinpress
Bulgarsk utfall
Leg extension
Planke+sideplanke



Så var det 4 timer forelesning deretter hjem for å spise dagens siste måltid og kose tid foran tv/data med mange kopper rooibos te slik at jeg sover godt om natta.


I morgen starter dagen min også med en treningsøkt. Så drar jeg ut på byen for å handle litt, levere CV, handle litt mer, kanskje ta meg en runde i solarium, få meg en god rygg/nakke massasje for så å slappe av å lage mat resten av dagen.

Jeg misunner mamma og pappa som er i syden nå. Men det blir forhåpentligvis en sydentur på meg også rundt jul. Det skal bli godt det:)

Ha en fortsatt fin mandagskveld kjære lesere :)
Kommentarer: 2

Søndag

Postet: 05.09.2010   Kl: 18:24   Kategori: Hverdag  Kommentarer: 2

Herlige søndag. Bare slappe-av-dag med daffe klær. Har vært på trening i dag og må si meg storfornøyd med energi nivået til tross for en herlig lørdag med oppkarbing, dvs masse karbohydrater. Spiste masse speltlomper, hjemmelaget boller(uten fett, oppskrift kommer senere), dream is, sushi, bittelitt pasta, masse riskaker. Nå er jeg ladet opp til en ny uke med trening og skole. Neste oppkarbing skal jeg planlegge litt bedre! 

Jobber med motivasjonen min hver dag. Den er litt nede for tiden. For å holde motivasjonen min oppe spør jeg meg selv disse spørsmålene.
Hvorfor trener og spiser jeg som jeg gjør?
Hva oppnår jeg ved livsstilen min?
Blir jeg virkelig glad av det jeg gjør? 

 
Fine rosene jeg fikk av mamma <3

Nå skal jeg lese litt på notater fra skolen, jeg har nemlig ikke fått tak i bøker ennå.

Ha en fin søndagskveld <3
Kommentarer: 2

Beautiful blogger

Postet: 05.09.2010   Kl: 17:26   Kategori: Blogg  Kommentarer: 0

Takk til søte Julie som ga meg en beautiful award :)

Reglene er at jeg skal skrive 7 ting dere ikke visste om meg.

1. Jeg liker å danse og har tidligere danset hip hop og jazz ballet.
2. Spilt innebandy i ca. 1,5 år og litt fotball
3. Jeg har en kjærlighet for høyhelte sko og har kjempe mange sko.
4. Jeg ELSKER å reise.
5. Veldig mamma og pappa dalt
6. Kresen
7. Var mega fan av Paris Hilton i mine fjortisår

Gir den videre til alle mine beautifulle venner.

Kommentarer: 0

Nytt innkjøp

Postet: 03.09.2010   Kl: 22:50   Kategori: Kosttilskudd  Kommentarer: 9

I går gikk jeg til innkjøp av en ny shaker, smart shake fra gymgrossisten.no. På kjøpet fikk jeg med prøvesmaker på gainer, creatine og whey protein + en gymgrossisten t-skjorte. Kjøpte også 2 ohyeah proteinbarer <3 elsker de.



49,-
Kommentarer: 9

Rolig Fredag

Postet: 03.09.2010   Kl: 22:02   Kategori: Hverdag  Kommentarer: 8

Akkurat nå sitter jeg å nyter en god kopp med Rooibos te mens jeg sitter å hører underetasjen har fest. Ikke lenge til det blir oss som bråker. Snart er det tid for innflyttningsfest :D 

I dag kom også mams og paps inn igjen <3 så jeg og mamma har shoppet litt og jeg kjøpte skoene jeg har siklet på en stund, endelig.



I morgen blir det 6 timers oppkarbing og her er skapet fylt opp med riskaker, bokhvetemel, ris, coco pops. Speltlomper har jeg også kjøpt og dream is<3 Jeg gleder meg. I morgen skal jeg også nyte en middag med sushi. Hvilken sushi resturang er å anbefaler ved Frogner? Ligger jo på rekke og rad her oppe.


I dag ble treningen gjort litt halvhjertet. Motivasjonen var ikke på topp og energien var heller ikke helt med meg i dag. Men jeg kom meg på trening, utførte økten greit og gikk hjem og spiste maten min. Jeg håper motivasjonen kommer tilbake til søndag. Da bør jeg være fyllt med energi og en god dose motivasjon.




Kommentarer: 8

Hvordan spiser jeg?

Postet: 02.09.2010   Kl: 18:11   Kategori: Kosthold - tips  Kommentarer: 11

Skal skrive litt om hvordan jeg spiser. Spiser etter periodisk faste som vil si at man faster et antall timer (14-16 t) selv ligger jeg mellom 13,5 og 16 timer alt ettersom når jeg trener eller når magen starter fyrverkeri under forelesning. Jeg inntar 3 hovedmåltider for dagen på hvile/kardio dager og 3 hovedmåltider + ettertreningsmat på treningsdager (styrke). Jeg får da sjans til å spise meg mett og ikke halvmett som trigger sultfølelsen og man føler seg sulten igjen en liten tid etter måltidet. Her kan jeg faktisk gå opptil 7-8 timer uten mat, men da er jeg sulten da!!!

Nå for tiden består mine måltider av
M1:
* Cottage cheese
* Fullkornsris
* Frukt



M2:
* Karbonadedeg
* Grønnsaker
Treningsdager-
* Karbonadedeig
* Potet
* Ananas
* Grønnsaker/salat




M3:
* Laks eller Vital Artic Oil + Kylling
* Salat/grønnsaker



Har også en dag i uka hvor jeg inntar ekstra karbohydrater til måltidet etter trening. Da spiser jeg stort sett riskaker ala snack a jacks(store), speltlomper med sukrin og kanel, bokhvetepannekakermed sukkerfritt syltetøy, mer ris, litt frukt.

Les mer her om periodisk faste:
http://fitnessbloggen.no/artikler/2010/4/24/periodisk-faste-oppskriften-pa-drmmekroppen/
Kommentarer: 11
hits