Resultat av pushups utfordring

Postet: 20.06.2012   Kl: 21:13   Kategori: Mine mål  Kommentarer: 8

Okey, det var ekstremt heavy og jeg måtte gå over til pushups mot benk etter 30 reps. Mål for neste gang er 40 reps strak og resten benk - så 50 strak osv. Jeg fikk altså en tid på 9.11 minutter på 100 pushups og du kan fader meg tro det svei i brøstkassa :-D Neste mål går på tid og jeg skal bli ferdig 11 sekunder tidligere enn nå! 

Og hvordan går det med dere som har slengt dere med på 100 dagers utfordringen? Jeg vil høre! Går det bra?

Til sist et bilde som sier mer en 1000 ord. I love it!!!!

Ha en riktig god natt, jeg skal lade opp til medisinkurs dag 2 med the biggest loser på sengen :)  

Kommentarer: 8

Om 100 dager

Postet: 05.06.2012   Kl: 17:01   Kategori: Mine mål  Kommentarer: 39

Da har jeg satt i gang med en aldri så liten utfordring til meg selv. Nå må jeg benytte den gledelige sjansen til å gjennomføre mitt mål nå som viljen virkelig har tatt fatt i meg igjen. Gnisten er virkelig tilbake, hmm har det noe med det fantastiske treningsprogrammet å gjøre tro. En gang for alle så skal jeg ta rotta på de fettcellene som elsker å bo på kroppen min og hjernen min som elsker å ta vare på de. 

Jeg sendte følgende melding til Silje Mariela i går :P
"Jeg tenker å faen meg sette inn giret og bli kvitt de jævla fettdepotene en gang for alle. 100 dager! 14 uker og 2 dager!" (Sorry mamma og pappa for at jeg banner på bloggen, men få ord kan beskrive det bedre)
Jeg fikk et meget positivt svar tilbake fra verdens beste coach for å si det slik! Dette blir artig.  


Som en motivasjon på veien har jeg laget et lignende ark slik som Helene. Der skal jeg sette ett hjerteklistremerke for hver dag som går etter planen.
Kriteriene er:

1. Holde kostholdet
2. Ikke gå bananas på spisedager
3. Trene

Jeg vet at jeg trenger god tid så om 100 dager er jeg 9 kg lettere. Ca. 15 kg fett har jeg på kroppen ifølge BioSignature målingen jeg tok hos Silje Mariela for en stund siden. Og psst, Silje, jeg håper vi kan ta noen målinger underveis for å keep track på fremgang og holde motivasjonen min oppe ;)

 

14 uker og 2 dager. Jeg startet i går! FIGHT THE FAT NOW. 

Hvem er med? :D
Kommentarer: 39

Fantastisk onsdag!

Postet: 02.05.2012   Kl: 17:21   Kategori: Mine mål  Kommentarer: 5

For en herlig og fin dag det er i dag. Drømte meg bort og prøvde å leve å nuet da jeg gikk hjem fra trening. Elsker å se at trærne får grønne blader og buskene får grønne knopper. Gresset blir grønt og folk dukker opp i shorts og t-skjorte. Å kunne vi ikke hatt denne årstiden her lenger. Elsker våren!


Etter gårsdagen prat med Silje Mariela har jeg tatt frem boken min hvor jeg har skrevet ned mål jeg ønsker å oppnå. Kunne krysse av flere mål som er nådd! Hvor gøy er ikke det da ;-) Nå skal jeg starte hver dag med å skrive ned mål for dagen! Når det blir satt ned på papir, ja da blir det altså gjort! "It's a dream until you write it down"



Riskaker er innført etter trening igjen! Her har jeg sukkerfritt syltetøy og kokos/sjokolade røre. Laget av kokos mel og sjokoladeprotein - herregud noe så digg!!

Kommentarer: 5

Rekorder + iskrem anbefaling

Postet: 17.04.2012   Kl: 11:49   Kategori: Mine mål  Kommentarer: 10

Etter helgens konkurranse i Sandefjord ble jeg så gira til å stille i athletic fitness at jeg har slått til med å avslutte de 2 siste øktene med 1 min maks roing. Første gang havnet jeg på 281 meter og i dag havnet jeg på 294 meter. Jeg sier meg rimelig fornøyd med resultatene i og med at det er første gang jeg har testet maks roing. I går slo jeg enda en rekord - maks reps på 50 kg i benkpress som kom på 10 stk. Jæskli fornøyd med det og!!! :D

Kjørte kun tre øvelser i dag, frontbøy/knebøy lett, militærpress og sidehev i kabel. Det svei i skuldrene under sideheven. Avslutten økten med overskudd. I og med at jeg er på PSMF er det lurt og ikke kjøre seg helt ut, selvom jeg har vanskelig for å ikke gjøre det :P Lover at du går på en smell om du trener for hardt da. 



Oh, kommer en liten kul på skuldra der nå!!

Også til fredag skal photoshooten endelig foregå! Nåå gleder jeg meg veldig mye :D Nå er det bare å stå på de siste dagene så skal jeg jaggu meg kose meg med proteinbarer på Oslo GP til lørdag!

Også må jeg anbefale dere en syykt god sorbet is som smaker som vanlig kremete is:
 
Næringsinnholdet i denne er jaggu ikke værst, 74 kcal pr. 100 g, og kun 0,19 g fett. Me like!!!

Ha en riktig så fin dag :) senere skal jeg nok en gang på Sats, men da for å trene Camilla!

Kommentarer: 10

Konkurranse planer?

Postet: 12.04.2012   Kl: 22:15   Kategori: Mine mål  Kommentarer: 15

Om jeg skal stille i konkurranse? Ja, men ikke for øyeblikket. Jeg har ikke jobb og dermed har jeg heller ikke pengene det krever for å stille. Men jeg jobber uansett mot det. Muskler er pakket på så jeg vil si jeg har et godt grunnlag under valpefettet. Jeg har ingen anelse på når det vil bli, men det skal dere nok få vite når jeg finner ut av det. Jeg øver iherdig på poseringer hvertfall, anywhere, og det har jeg gjort siden 2010 :) Så ingen tvil om at dette er noe jeg syntes er gøy, men tror nok det blir eenda gøyere når jeg blir mer markert ;)


Trente kardio med søte Helene i dag og, og vips var den timen ferdig. Som Helene nevnte føler jeg nesten at vi kjenner hverandre fra før og det er så herlig! Skravla fyker ;)



Kyllingkjøttdeig med 5% fett og grønnsaker. Og jammen var jeg ikke grusomt fysen på havregryn i sta så jeg tok meg likesågodt en ekstra porsjon med kyllingkjøttdeig. Kardiomengden skal jo ikke være så høy på PSMF og det har den vært på meg de siste dagene så det skader ikke så mye. Jeg tok meg hvertfall i nakken og havregryn skulle ikke ned gjennom spiserøret mitt ;)


Kommentarer: 15

Plan for neste uke

Postet: 04.12.2011   Kl: 19:08   Kategori: Mine mål  Kommentarer: 12



Kommentarer: 12

Klar for enda noe nytt

Postet: 25.11.2011   Kl: 18:19   Kategori: Mine mål  Kommentarer: 31


 

Så mye herlig som skjer på trening og kostholdsfronten nå at jeg nesten blir bortskjemt her :-p Det har virkelig løftet både humør og psyke opp noen hakk og "overspisingene" er under kontroll. Jeg skal nå starte på prosjektet til Silje, 4uker. Det innebærer høyrepstrening, intervalltreninger, 24-timers faste 1 dag i uka og et free meal før fasten starter. Dette er for å kickstarte min vei mot en endret kroppskomposisjon. Jeg kjeder meg fort så det skal bli spennende å teste dette ut. Jeg er klar for en utfordring og resultater. Dette vil sette viljestyrke og disiplin på en prøvelse. Noe jeg bare har godt av. Den har vært altfor slapp det siste året, men nå er det time to step it up!





Skal ikke legge skjul på at noe har skjedd på disse 4 ukene jeg har vært på bootybuilding coaching - mer enn det har gjort på 1 år på egen hånd ;-) Nå skjønner jeg hvorfor teknikk har så j****g mye å si!


 

Angående konkurransen min, er dere ikke interessert i å vinne den ultimate julegaven til deg som har alt? Eller hva med å gi den bort til noen som har alt? Dårlig innsats fra dere, det må jeg si. http://karolineolsen1.blogg.no/1322137034_rets_julegave_til_deg.html

Kommentarer: 31

Mål med trening

Postet: 14.10.2011   Kl: 18:55   Kategori: Mine mål  Kommentarer: 13

Noen av dere lurer sikkert på hva som er målet mitt med all treningen og det sunne kostholdet? For det første foretok jeg en livsstilsendring i begynnelsen av 2010 og det var der drømmen startet og jeg har holdt på jevnt og trutt siden det.  Planen min er å stille i bodyfitness 2012 om alt går som det skal. Jeg vil ikke forplikte meg til noe og ser ikke på det som et nederlag om jeg dropper ut av enkelte årsaker. Helsa først. Men når det er sagt skal det mye til som skal stoppe meg, jeg er bare litt treig med å starte og sette meg konkrete mål, startdato og sluttdato. Men nå som jeg har gått til anskaffelse av super coachen Silje Mariela er jeg i meget trygge hender og jeg er super fornøyd med diett og trening, og jeg er klar for en hardcore tid.

Jeg har et hardt og langt arbeid foran meg både fysisk og psykisk, men jeg gleder meg. Man må finne glede ved det man gjør og jeg finner glede i mestring og resultater samt velvære, økt selvfølelse og selvtillitt.



Hva er ditt mål med treningen?

Kommentarer: 13

Første treningsøkt

Postet: 03.10.2011   Kl: 22:38   Kategori: Mine mål  Kommentarer: 18

I morgen starter jeg på programmet fra Silje og jeg gleder meg som en unge :-D
Skriveren min bærer preg av lite blekk :-P men her er den første dagen på programmet!


Et lite ryggbilde, like at tykkelsen på m. erector spinae (er det riktig, dere nerder på muskler?) er mer framtredende enn før.


Nom nom, kylling smaker godt igjen!

 

Mål for morgendagen
- Kardio til og fra gymmet
- Styrke og intervaller
- Drikke grønn te og masse vann
- Være flink å starte på den hinsides vanskelige oppgaven som skal være ferdig til fredag. I hate kasuistikk oppgaver!


Nå skal jeg hoppe i dusjen og fortsette å glo på tv. Mandag er jo superdag på tv ;-)

Kommentarer: 18

Ukens treningsplan

Postet: 29.08.2011   Kl: 15:41   Kategori: Mine mål  Kommentarer: 14

Planlegger denne uken litt:

Mandag
Styrke rygg og skuldre + komplekser og eller intervaller

 

Tirsdag
Styrke bein og bryst + komplekser

 

Onsdag
Hvile eller intervaller

 

Torsdag:
Styrke rygg skuldre + komplekser

 

Fredag:
Styrke bein og bryst + intervaller

 

Lørdag
Hvile/kardio

 

Søndag
Hvile/kardio/intervaller

 

Starter hardt etter en helg med masse god mat :-)

 

Kommentarer: 14

Nye rutiner

Postet: 11.07.2011   Kl: 20:59   Kategori: Mine mål  Kommentarer: 22



Hei :-)

Siden jeg har fått ny diettplan er rutinene mine snudd en del, men det er deilig å være back in businiess. Later meg ikke gjennom dagen med kun 3 måltider lenger. Her lager jeg matbokser klar hver kveld til neste dag! Spiser den samme maten som jeg alltid har gjort, kjøtt, fisk, grønnsaker, frukt, ris, potet, melkeprodukter (magen min tåler det nå. For de som ikke har fulgt meg lenge, så fikk jeg påvist kumelk intoleranse og måtte være unna melkeprodukter og mat som inneholdt noe som helst med melk i minst 2 mnd). Ellers blir det utrolige 6 måltider hver dag + 1-2 mellom måltider, uvant for en jente som er vant til å spise seg mett på 3 store måltider. Det beste måltidet for dagen må være havregryn med melk og kanel til frokost





Spisedager har jeg 1 dag i uka, ca. 500 kcal ekstra enn planen! Det er nok der jeg sliter mest. Blir fort litt mer mat enn jeg trenger på en slik dag, men jeg prøver å kontrollere meg. Det er langt bedre enn hva det var før og det er deilig. Deilig å ikke være sprengmett hele dagen! Fokuserer fortsatt på ekstra karbohydrater på spisedagene så energilagrene blir godt fyllt opp til en ny og hard treningsuke! Eksempler på hva jeg spiser på en slik dag er; dream is, vaflene i innlegget under, riskaker med div pålegg, speltlomper med div pålegg, knekkebrød med div pålegg, en god sunn middag. Fordelen med en spisedag er at kroppen skal tro at man ikke "sulter" når man spiser i underskudd og vet at alt er bra og ikke trenger å holde på fettet som man holder på å brenne bort. Bakdelen med en spisedag er at mange har vanskeligheter med å kontrollere inntaket og frotser i usunn mat og ender opp med et altfor høyt kaloriinntak så den strenge uka du har vært gjennom nesten er "ødelagt" og du er tilbake på start igjen på mandag og en slik dag kan hindre folk i å nå ønsket fremgang mtp på fettprosent om det er det som er målet ditt.

 

 Nå som målet er foran meg kan jeg ikke sluntre unna. Nå må jeg bare stå på!





Kommentarer: 22

Hallo i luken - litt updates

Postet: 05.07.2011   Kl: 17:35   Kategori: Mine mål  Kommentarer: 10

Tiden strekker ikke helt til om dagene da jeg ikke prioriterer bloggen når jeg først er på dataen - men nå har jeg ekstra tid da jeg har fri 3 dager fra jobb! Hyggelig at noen savner meg :)





I dag fikk jeg min nye diettplan fra Aslaug og den ser litt annerledes ut enn de andre diettplanene jeg har fulgt tideligere fra Børge A. Fagerli, men det skal nok gå! Jeg har trua og viljestyrken. Starter høyt på kaloriene og kutter gradvis underveis. Målet er å gå ned til en passe fett% innen jul, minst 5 kg. Spiser samme maten bare annerledes fordeling og antall måltider.


Ellers fikk jeg inn en økt i dag også, ble en helkroppsøkt -  men nå har jeg også fått et treningsprogram, en 2-splitt med 2 kondisjons økter og en lavintensitetsøkt.

 

Håper du har en fin dag :)

Kommentarer: 10

Fremgang

Postet: 23.01.2011   Kl: 14:40   Kategori: Mine mål  Kommentarer: 18




Fikk lyst til å poste denne kommentaren jeg fikk fra "kine" her om dagen under innlegget morgen inspirasjon

 

"Ikke alle som trener for å bli "muskeldamer" heller. Så da er 600 kalorier på mølla vel så bra for kroppen! Å være sunn er ikke nødvendigvis det samme som å ha store og markerte muskler./en ripped kropp. Det kan være så mangt! Noen velger å trene mere kondisjon og utholdenhet. Andre prioriterer styrke! Men jeg har fulgt med deg et år nå, og må si at fremgangen er ikke den største jeg har sett. Håper du er mer heldig dette året. Så lurer litt på hva du gjør feil..? er det disiplinenen som ikke strekker til?"

 

Jeg føler ikke jeg trenger å svare på 600 kcal om dagen + mølle for det vet de fleste at ikke er bra for kroppen i lengden.


Og for å svare på det angående fremgangen min som du ikke har peiling på så så ikke mine biceps og skuldre sånn ut for ett år siden. Jeg trener ikke for å bli skinny for å få det klart for dere lesere. Jeg trener for å få en sterk og markert kropp (noe som ja, er vanskelig, det er ikke gjort over natten). Og uansett så er fremgang noe så individuelt som det går an å bli. Noe funker for andre mens det ikke funker for deg. Jeg prøver å finne ut noe som funker for meg og som jeg kan leve med. Dispiplinen min er det ikke noe i veien med. Jeg trener 6 ganger i uka og spiser bra og sunn mat med underskudd, jeg har null problem med å få ræva opp av sofaen for å trene. Jeg er ikke på noen kur, jeg har foretatt en livsstilsendring og da er det vanlig at man ikke raser ned i vekt og heller har tålmodighet, noe som dessverre mange ikke har, ekskludert meg. Jeg tar tiden til takke og velger å lytte til kroppen min isteder for å jobbe mot kroppen.

 





Kommentarer: 18

Mine mål

Postet: 19.08.2010   Kl: 19:03   Kategori: Mine mål  Kommentarer: 3

Hovedmål:
Mitt første mål er å bygge meg opp en sterk men feminin muskuløs kropp.
Det andre målet er å stille i bodyfitness 2011/2012 alt ettersom hvordan formen er.

Kommentarer: 3
hits