BURSDAGSJENTE

Postet: 15.06.2012   Kl: 11:08   Kategori: Om meg  Kommentarer: 16

I dag fyller jeg hele 21 r - begynner bli gammel jo! Well well gratulerer med dagen til meg selv, i dag skal den feires med en intervall kt og i morgen kommer superjenter p besk :D gleder meg.





Formbilder kommer

Kommentarer: 16

Hvorfor begynte jeg med styrke?

Postet: 31.03.2012   Kl: 10:44   Kategori: Om meg  Kommentarer: 27

"Hei, Karoline,

Jeg er ny leser av bloggen din, og du er en inspirasjon:))

Mulig du har skrevet om det tidligere (og at jeg ikke finner det), men kunne du fortalt litt om bakgrunnen for at du begynte trene styrke og hva dine ml er? Fulgte du noe spesielt program i starten? Feks. Bootybuilding av Silje Mariela?

Keep up the good work!"

Et sprsml jeg egentlig kan lage ett innlegg om!

Bakgrunnen min for at jeg begynte med styrke er at jeg alltid har likt trene. Jeg visste hva jeg ville og har aldri vrt redd for ta i tunge vekter. Styrketrening var min greie. Da det kom et ordentlig studio der jeg er fra var jeg ikke i tvil om at jeg skulle starte og jeg meldte meg inn ganske fort. Det startet litt treigt og visste ikke helt hva jeg skulle gjre, men gjorde det jeg flte for der og da! Ga ikke srlig mye resultater siden jeg ikke hadde kontroll over kosthold og jeg var stuck med spinningtimer.

De som pnet treningsstudio er aktive innen fitness og det tok ikke lang tid fr jeg ble interresert i forme kroppen min slik, men det tok meg laang tid fr jeg startet serist. I desember 2009 bestemte jeg meg for kontake Brge fra Myrevolution og slik startet det. Januar 2010 fikk jeg bde diett og treningsprogram og slik fortsatte det til november 2010 fr kroppen ga opp og jeg mtte ha en pause etter mange mneder p diett, men jeg angrer ikke ett sekund p at jeg startet. Etter ha hatt Brge som coach har jeg lrt s utrolig mye om bde kosthold og kroppen min.

I september 2011 kontaktet jeg en ny coach, Silje Mariela, og det m vre noe av det beste jeg har gjort. Vi samarbeider bra og det er flott kunne komme til noen som skjnner deg. Siden det har jeg gtt ned 8 kg, men pga av mine dype huler (overspising) har resultatene latt seg vente p, jeg stresser ikke med det. Men jeg er utrolig glad for at de 8 kg er borte og psyken min er bedre enn fr! Jeg har ogs vrt med p Bootybuilding-coaching noe som har vrt de beste og gyeste treningsktene mine, til tross for at jeg fikk ett brudd i storeta, hehe.


Juni 2008 - grss og gru og med stoor flauhet at jeg legger det ut!!


N - fortsatt gode bollekinn og noen r eldre, men jeg liker de :) Jeg er i det minste mer markert i ansiktet!

Jeg veier ca det samme, men jeg har byttet ut en stor andel fett med en stor andel muskler, s kroppskomposisjonen min er forandret kan man si ;)

Kommentarer: 27

Svar p sprsmlsrunden

Postet: 18.01.2012   Kl: 15:02   Kategori: Om meg  Kommentarer: 11

Gr du p kreatin? I s fall, hva blander du det med ?
- Ja, det gjr jeg. Gr p
denne. Jeg blander det sammen med BCAA og funlight saft.

Hvordan ser en hverdagslig spisedag for deg ut ?
- En hverdagslig dag med tanke p mat er slik:
Morgen coctail: D og C vitamin, spirulina, rosenrot, proteinpulver eller BCAA.
M1: Kjtt/fisk, avokado/ntter, grnnsaker
M2: Kjtt/fisk, Omega 3/laks, grnnsaker
FT: BCAA/proteinpulver og kreatin
ET: BCAA/proteinpulver og kreatin
M3: Kjtt/fisk grnnsaker
M3: Cottage cheese/mager kesam, proteinpulver, br/frukt

Hvilket proteinpulver bruker du ?
Myoprotein og skal snart teste ut
dette. Noen som har smakt muscle troponin fr?

Hvor lenge har du trent styrke ?
- Jeg har trent styrke siden 15 rs alderen men da var det ikke srlig serist. Startet serist januar 2010.

Hvilke ovelser synes du er best for rumpa? (Din er FANTASTISK!!)
-
Takk takk for det
J Jeg syntes at kneby, marklft (strake og vanlige), frontby, glute bridge og hip thrust er de beste for rumpa om du tar skikkelig i og kjenner at det brenner, kommer rumpa ogs ;)




2) Hva er favorittmaten din til hverdags?
- Jeg er ikke s spennende i matveien men karbonadedeig med sukkerfri ketchup eller en saftig og god laksefilet eller cottage cheese med vanilje pulver og sukrin, nam nam.

3) Har du noen tips til "hurtigmat" dvs. sunn og kjapp mat.
- Karbonadedeig tar 10 min steike, laks tar 10-20 min. I tillegg kan du hive noen kyllingfileter i en ildfastform og steke i ovnen og pakk i prosjonspakninger og legg i kjleskapet og du har kjapp og sunn mat rett fra kjleskapet. Kok eller skjr opp grnnsaker, ha i en stor bolle og du har klar salat for noen dager i kjleskapet. Ellers er en stor favoritt cottage cheese med vaniljepulver og sukrin
J Annen rask og sunn mat er tunfisk (blh), mager kesam, mager vanilje kesam, skyr sammen med frukt og ntter.

Tips til start med periodisk faste og overgang fra "vanlig spisemnster". Hvor langt spisevindu?
- Begynn gradvis. Utsett frokosten til 1 time av gangen. For noen passer rett og slett ikke PF. Jeg var avhengig av frokost fr men n s tenker jeg ikke tanken en gang. Kroppen er utrolig tilpasningsdyktig. Jeg hadde ingen problem med g over til periodisk faste da jeg startet, men kan si at jeg er mer vant og tilfreds med det n enn de frste 6 mnd hehe. Jeg har 8-10 timer spisevindu. Men er anbefalt ha 10 for jenter. Hrte s vidt at det var pga glukosetoleransen.

Gode og billige proteinpulver?
- Hmm, jeg har ikke testet srlig billige proteinpulvere men jeg skal holde dere oppdatert nr jeg tester ut noe.

Vanlig spisedag?
- Har ikke spisedag lenger av forskjellige grunner. Men har freemeal og der spiser jeg hovedsakelig proteiner, og en salig blanding av karbohydrater og fett. Eksempel. 1 pakke karbonadedeig, 2 rundstykker med f.eks mager prim, en pose snack a jacks, evt popcorn.

Har du tenkt p f barn?
- Nr jeg finner rett mann, har jobb, stabil konomi og nr fler jeg er klar for det
J

Hvor har du kjpt denne singletten? :D
- Den fikk jeg i bursdagsgave av ssteren min. Tror hun kjpte den i London. Dette er noen r siden hehe.

Nr synes du du har hatt den strste fremgangen? Tenker p mtp at du har ftt hjelp av bde Brge og Silje, og kanskje andre? Synes du dette har hjulpet mye p veien, eller mener du at du kunne klart den fantastiske fremgangen du har hatt helt selv?:)
- Den raskeste fremgangen har jeg ftt med Silje Mariela. Kan godt ha noe med at jeg kjenner kroppen min 10x bedre n enn da jeg kontaktet Brge. Med Silje s har jeg s langt gtt ned 5-8 kg og er klar for nye 8 kg. Med Brge gikk jeg totalt ned 7 kg.

Jeg kunne helt klart ha satt opp diett og trening selv, men det er noe med det at nr andre styrer s slipper man stresse og jobbe med alt selv, hjernen trenger ikke tenke s mye, bare utfre det som blir sagt. Det er utrolig befriende ha en overmann(kvinne) som tar seg av trening og mat.

- Hvilken ml har du for 2012?
- Ned 8 kg, ta 15 dips,80 kg i marklft, 50 kg i vending. Har lagt BF planen litt p vent for tiden. Jeg har hverken penger eller tid til gjre det. BF blir det nr jeg er ferdig med utdannelsen min og nr voffsi er blitt en stor gutt.

- Hvordan ser en typisk matdag ut for deg, flger du periodisk faste og 24 timer en gang i uken?
- Typisk matdag ser du lenger oppe her
J Jeg flger periodisk faste 7 dager i uka og 24 timers faste en dag i uka.

- Hvilken kosttilskudd bruker du ?
- Proteinpulver, kreatin, glutamin, c-vitamin, d-vitamin, omega 3, ZMA, rosenrot, spirulina, BCAA.

Nr du er p venninnekvelder p lrdager (om du er det?) s er det vel gjerne godteri og slikt, hvordan klarer du motst det? Jeg har ikke sjans motst godteri og kaker som str framme i flere timer! Sprekker i alle fall alltid etter en stund, om jeg prver...
- Det er lett om jeg er innstilt p ikke innta noe. Viljestyrke er en viktig faktor her. Og smak litt p dette ordtaket Nothing tastes as good as lean feels. Vil du oppn resultater godt nok klarer du ogs unng godteri og kaker. Ta med deg en pakke lkerol, tyggis, fres, sukkerfri brus eller lag deg en fluff. Ja det hres rimelig srt ut, men vil du i form m du betale for det ved utelukke godteri og kaker.

Kan du skrive mer om PF og 24 timers faste. Hvordan legger du opp treningen ift fasteperiodene? Mat fr/etter trening under fasten? Tenker alltid at jeg m fylle p med hvertfall proteiner etter en styrkekt.. Hvordan ser en typisk dag og en uke ut for deg med fordeling av mltider og antall treningskter?
- Jeg trener fr fasten starter og avslutter med ett freemeal. Enten har jeg treningsfri dagen jeg avslutter fasten ellers s trener jeg etter fasten er brutt. Skal du trene i fasten br du f i deg BCAA/proteinpulver og noe karb, du har brutt fasten da, men kan du ikke trene senere er dette bedre enn ingen ting fr trening. Prv time treningen s du er ferdig med treningskten nr fasten er ferdig.
Typisk dag str lenger oppe.
Antall treniningskter i lpet av en uke er 6 stk. 3xstyrke, 4xintervall, 1xmoderat kardio, 1x valgfri kt.

Jeg lurer ogs p om du skal skrive mer om periodisk faste og 24-times faste? Jeg spiser ogs etter PF, men jeg har alltid drukket kaffe med melk p morningen, men kan jeg egentlig ha melk i kaffen? Eller vil det vre deleggende for fasten? Hvor mange timer br en jente faste (PF)?
Har du gtt ned 5 kg siden jul? I s fall gratulerer! Er det hovedsakelig p grunn av 24-times fasten?
- Jeg har hrt og lest at litt melk i kaffen om morgen ikke er noe bry seg om, men kommer an p mengden melk i kaffen du bruker. Jenter anbefales faste 14 timer.

Jeg har gtt ned 5-8 kg (gr opp og ned grunnet vannretensjon) siden jeg startet med Silje i oktober, men de fleste kg er etter jeg startet 4Uker prosjektet J

Jeg lurer p hvordan du spiser ift trening; Spiser du ett av de store mltidene fr trening? Hvor lenge venter du etter dette mltidet til du tar treningskten?

Og hva med de dagene du trener p morgenen; spiser du noe etter kten da?
- Jeg tenker ikke s mye p nr jeg spiser, jeg tenker heller total inntak i lpet av dagen. Jeg tenker ikke s avansert lenger i forhold til mat. Men hovedsakelig blir det strste mltidet etter trening eller som siste mltid. Jeg pleier som regel spise nr jeg kommer hjem fra trening alt fra 1-3 timer etter treningskten.

De dagene jeg trener fastende blir det BCAA eller proteinpulver fr og etter og mat nr jeg kommer hjem fra trening J

Hva vil skje med kroppen om man spiser for mye proteiner?
- Det vil ikke skje noe srlig med kroppen med mindre du har en nyresykdom. Overskuddsproteinet vil brukes som energi nrde proteinene du trengertil vedlikehold og oppbygninger mettet.Det omdannes til glukose via glukoneogenesen i leveren.



Kommentarer: 11

Om meg

Postet: 19.08.2010   Kl: 18:56   Kategori: Om meg  Kommentarer: 1

Jente p 19 r som brenner for trening og kosthold. Jeg har fulgt Brge sitt opplegg siden Januar 2010 til desember 2010og har lrt s utrolig mye nytt om trening og kosthold p dette ret, en erfaring jeg ikke ville vrt foruten. Har alltid likt styrke trening og har alltid hvert interessert i kosthold, men det siste ret har jeg virkelig tatt fatt p interessen. Jeg studerer ernring ved Helsehyskolen i Oslo.

Jeg har vrt borti utallige slankemetoder men ingen ting har funket fordi jeg har gtt tilbake til det gamle kostholdet gang p gang etter ca. 2-5 dager p "diett". N derimot har jeg funnet en bra balanse mellom inntak og uttak og jeg lever slettes ikke p noen jo-jo kurer. Jeg fler jeg har god erfaring med kosthold og klarer fint hndtere mitt inntak og jeg justerer "dietten" ettersom resultater uteblir eller stagnasjon forekommer. Den perioden jeg er i n fokuserer jeg p muskelkning samtidig som jeg ikke legger p meg for mye fett. Jeg vil bygge s jeg kan tle en tff konkurranse diett uten miste for mye musklemasse.

Ha en fin dag :)

Kommentarer: 1
hits